Hollands Diep herrijst begin maart

Op 8 maart 2007 begint het eerder aangekondigde tweede leven van het Nederlandse magazine Hollands Diep. Geïnspireerd op zijn veelbesproken voorganger in de jaren zeventig wordt het een "glossy magazine over cultuur en opinie." Hollands Diep wil vooral een "eigenzinnig, lichtvoetig kwaliteitsblad" zijn, aldus hoofdredacteur Robbert Ammerlaan, ook actief als directeur/uitgever van De Bezige Bij. Het cultuurglossy verschijnt in een oplage van 80.000 exemplaren. Dit jaar zullen er vier nummers verschijnen, vanaf 2008 wordt gemikt op een tweemaandelijkse frequentie. Hollands Diep beoogt - zoals dat heet - een variëteit aan journalistieke genres: interviews, reportages, (reis)verhalen, columns, beschouwingen en literaire sportjournalistiek. Daarbij wordt veel ruimte gegeven aan het beeld. De website geeft alvast een voorproef, waarbij je enige reminiscenties krijgt aan het ter ziele gegane Avenue, waar destijds ook veel schrijvers aan meewerkten. Hollands Diep wordt uitgegeven door Weekbladpers Tijdschriften en heeft in zijn eerste nummer de medewerking verkregen van Tommy Wieringa, Rascha Peper, Bas Heijne, Elsbeth Etty, Donna Tartt, Nelleke Noordervliet, Kees van Kooten en Annie Leibovitz. Ook Connie Palmen en Erwin Mortier worden "in stelling" gebracht.
Tags:
Geplaatst door Dirk Leyman op 21-02-2007
Verwante berichten
Reacties
Er werden nog geen reacties geplaatst.
Geef uw mening